J'ai donc lu cette histoire de prise en compte des votes, c'est vraiment pas mal du tout ! :
In the meantime, I’ve been reading a lot of your comments across the blogs and various forums, and wanted to add a few notes about the Showdown and what it means for the future:
– Though the Sonic Showdown is primarily for fun, it’s also a great insight into which side characters are most popular among the fanbase.
– That said, sometimes the internet works in mysterious ways. We started this knowing that certain characters might win inexplicably, just because, well, internets. Don’t worry – this may be a guideline for fan sentiment, but we know it may not be 100% accurate.
– Beyond just noting if a character won or lost, we’re also taking a look at the total votes per character for many of these polls. It’s not just about percentages!
= Métal Sonic est super bien placé avec ses 18 800 votes. L'autre bataille un peu serré était Eggman et Amy, et il y'a eu que 16 000 votes
au total pour eux deux.
Big vs Chao n'ont eu que 7000 votes au total, 11 700 pour Tails vs Jet, 8500 pour Silver vs Cream. Je me demande par contre si le fait que le Blaze vs Métal a durer plus longtemps a fausser le nombre de votes ou si la majorité des votes a été fait dans la même limite de temps que les autres.
M'fin, ça parait stupide au départ mais le système du classement par vote peut donner des choses intéressantes. Le fait d'être éliminé au premier tour ne veut absolument rien dire (= Amy qui a sans doute eu plus de votes pour elle même que le Cream vs Silver et Chao vs Big)
Puis j'ai lu les postes précédents, il y'a eu un petit commentaire a propos de la défaite de Big :
*Please note that Big losing in round 1 has no effect on our plans to release Big’s Big Fishing Adventure 3 on 4/1 of 2016.
2016 va être génial.